Derfor har vi verdibasert tillitsledelse
REMA 1000 er en verdidrevet virksomhet. I dette legger vi at vi bygger store mennesker som skaper handling gjennom tillit. For å lykkes med dette, må vi dyrke det positive menneskesynet, vise raushet, og la alle føle seg verdifulle. En nøkkelfaktor for å lykkes, er også at vi utvikler gode ledere som forstår, og ikke minst tror på verdiene og ledelsesfilosofien i selskapet.

Flat struktur i hele virksomheten
Vi kurser medarbeidere på alle nivåer i verdibasert tillitsledelse, og har flat struktur. Den korte avstanden mellom toppledelse, ledelse og medarbeider, er en viktig suksessfaktor å skape et godt arbeidsmiljø gjennom å gi medarbeidere tillit – og oppfordre dem til vinnerkultur.
Flat struktur i hele virksomheten
Vi kurser medarbeidere på alle nivåer i verdibasert tillitsledelse, og har flat struktur. Den korte avstanden mellom toppledelse, ledelse og medarbeider, er en viktig suksessfaktor å skape et godt arbeidsmiljø gjennom å gi medarbeidere tillit – og oppfordre dem til vinnerkultur.
Tilpassede læringsløp
I 2024 har vi brukt mye tid på kontinuerlige utviklingsplaner for franchisetakere, ledere og medarbeidere på alle nivåer i REMA 1000. Målet er at hver enkelt medarbeider skal kunne jobbe hos oss i mange år og fortsatt oppleve mestring og utvikling, rett og slett få muligheten til å bli sitt beste jeg.
Mer konkret er det flere grep som er blitt gjort. Vi har definert tre målgrupper og utvikler kontinuerlig tilpassede læringsløp til disse. For medarbeidere i butikk innebærer dette at alle utviklingstrinnene er satt inn i et årshjul og er tilgjengelige for påmelding. Dette tilgjengeliggjør utviklingsmuligheter, og gir forutsigbarhet og en lengre tidshorisont.
For franchisetakere og medarbeidere i administrasjonen, ses læring og utviklingsløp nå på i femårssykluser.
Utviklingen settes i søkelyset allerede fra deres første fem år, og er rullerende i femårsperioder videre. Dette gir en tydelig utviklingsplan for franchisetaker og medarbeidere i administrasjon, og er blitt varmt tatt imot av både deltakere og andre.
Tilpassede læringsløp
I 2024 har vi brukt mye tid på kontinuerlige utviklingsplaner for franchisetakere, ledere og medarbeidere på alle nivåer i REMA 1000. Målet er at hver enkelt medarbeider skal kunne jobbe hos oss i mange år og fortsatt oppleve mestring og utvikling, rett og slett få muligheten til å bli sitt beste jeg.
Mer konkret er det flere grep som er blitt gjort. Vi har definert tre målgrupper og utvikler kontinuerlig tilpassede læringsløp til disse. For medarbeidere i butikk innebærer dette at alle utviklingstrinnene er satt inn i et årshjul og er tilgjengelige for påmelding. Dette tilgjengeliggjør utviklingsmuligheter, og gir forutsigbarhet og en lengre tidshorisont.
For franchisetakere og medarbeidere i administrasjonen, ses læring og utviklingsløp nå på i femårssykluser.
Utviklingen settes i søkelyset allerede fra deres første fem år, og er rullerende i femårsperioder videre. Dette gir en tydelig utviklingsplan for franchisetaker og medarbeidere i administrasjon, og er blitt varmt tatt imot av både deltakere og andre.
Målet er at hver enkelt medarbeider skal kunne jobbe hos oss i mange år og fortsatt oppleve mestring og utvikling, rett og slett få muligheten til å bli sitt beste jeg.
Kjersti Stjernen
HR Forretningspartner
REMA 1000
Målet er at hver enkelt medarbeider skal kunne jobbe hos oss i mange år og fortsatt oppleve mestring og utvikling, rett og slett få muligheten til å bli sitt beste jeg.
Kjersti Stjernen
HR Forretningspartner
REMA 1000
Våre verdigrunnlag
01
Vi rendyrker bedriftens forretningsidé
02
Vi holder en høy forretningsmoral
03
Vi skal være gjeldfri
04
Vi skal motivere til vinnerkultur
01
Vi rendyrker bedriftens forretningsidé
02
Vi holder en høy forretningsmoral
03
Vi skal være gjeldfri
04
Vi skal motivere til vinnerkultur
05
Vi tenker positivt og offensivt
06
Vi snakker med hverandre – ikke om hverandre
07
Kunden er vår øverste sjef
08
Vi vil ha det morsomt og lønnsomt
05
Vi tenker positivt og offensivt
06
Vi snakker med hverandre – ikke om hverandre
07
Kunden er vår øverste sjef
08
Vi vil ha det morsomt og lønnsomt