Introduksjon
Vi er på vei
Vi er halvveis - og mer motiverte enn noen gang.

Når vi lanserer Ansvarsrapporten 2024 har vi allerede jobbet fem år med vår ambisiøse ansvarsstrategi. Det betyr at vi er halvveis til 2030, og er halvveis i vår strategiperiode. Vi har gjort mye bra, og er på god vei, men vi er ikke i mål. Nå bretter vi opp ermene og er klare for innspurt for å nå de ambisiøse målene vi har satt oss.
Vi har redusert utslipp i egen drift med 30 %, kuttet matsvinn med 40 % og reddet 4,7 millioner regnskogstrær. Salget av plastposer har falt med 32 %, og utvalget av sunne matvarer er større enn noen gang. Samtidig har vi gitt tusenvis av mennesker muligheten til å lykkes i arbeidslivet. Vi har også jobbet for å ivareta mennesker, samfunn, dyr og miljø i vår leverandørkjede.
Men vi er som sagt ikke i mål. Vi skal enda lenger:
Innen 2030 skal vi blant annet være klimanøytrale i egen drift, halvere indirekte utslipp og bidra til bedre helse for to millioner nordmenn. Sammen med våre Kjøpmenn skal vi være Norges mest inkluderende arbeidsplass, og samtidig sørge for at vi ivaretar mennesker, samfunn, dyr og miljø i vår leverandørkjede.Som hverdagsbutikken til hver fjerde nordmann og arbeidsgiver for over 16 000, står vi midt i både utfordringene og løsningene. Vi tar ansvar – og vi tror på kraften i små valg gjort stort.
Når vi lanserer Ansvarsrapporten 2024 har vi allerede jobbet fem år med vår ambisiøse ansvarsstrategi. Det betyr at vi er halvveis til 2030, og er halvveis i vår strategiperiode. Vi har gjort mye bra, og er på god vei, men vi er ikke i mål. Nå bretter vi opp ermene og er klare for innspurt for å nå de ambisiøse målene vi har satt oss.
Vi har redusert utslipp i egen drift med 30 %, kuttet matsvinn med 40 % og reddet 4,7 millioner regnskogstrær. Salget av plastposer har falt med 32 %, og utvalget av sunne matvarer er større enn noen gang. Samtidig har vi gitt tusenvis av mennesker muligheten til å lykkes i arbeidslivet. Vi har også jobbet for å ivareta mennesker, samfunn, dyr og miljø i vår leverandørkjede.
Men vi er som sagt ikke i mål. Vi skal enda lenger:
Innen 2030 skal vi blant annet være klimanøytrale i egen drift, halvere indirekte utslipp og bidra til bedre helse for to millioner nordmenn. Sammen med våre Kjøpmenn skal vi være Norges mest inkluderende arbeidsplass, og samtidig sørge for at vi ivaretar mennesker, samfunn, dyr og miljø i vår leverandørkjede.Som hverdagsbutikken til hver fjerde nordmann og arbeidsgiver for over 16 000, står vi midt i både utfordringene og løsningene. Vi tar ansvar – og vi tror på kraften i små valg gjort stort.
Nøkkeltall
Antall ukentlige kundebesøk
0
millioner
Markedsandel mot øvrige dagligvarekjeder
23,9
%
Total omsetning
0
milliarder
Antall medarbeidere
0
Antall ukentlige kundebesøk
0
millioner
Total omsetning
0
milliarder
Markedsandel mot øvrige dagligvarekjeder
23,9
%
Antall medarbeidere
0