Vi er REMA 1000 Norge

REMA 1000 er mer enn bare en dagligvareaktør. Sammen med våre kjøpmenn og industrier, jobber vi mot felles mål: en enklere og mer bærekraftig hverdag for våre kunder, samtidig som vi driver innovasjon og bærekraftige løsninger på tvers av alle våre forretningsområder.
Vi er en organisasjon som opererer innen flere forretningsområder og industrier, og vår suksess er drevet av en sterk, desentralisert struktur. Vi er stolte av vårt franchise-konsept, som gir våre franchisetakere muligheten til å være en del av vår store familie, samtidig som de driver sine egne virksomheter på lokalt nivå.
Franchise-modellen er en viktig del av vår forretningsstrategi, og den gir oss muligheten til å vokse i hele Norge, med et sterkt samarbeid mellom REMA 1000 og våre franchisetakere. Sammen jobber vi mot felles mål: å gjøre hverdagen enklere og mer bærekraftig for våre kunder, samtidig som vi driver innovasjon og bærekraftige løsninger på tvers av alle våre forretningsområder.
Vår unike, egeneide verdikjede, setter oss i stand til å etterleve hele vår forretningsidé, på laveste pris, høyeste kvalitet, produsert og solgt på en ansvarlig måte. Blant våre døtre, finner vi REMA Distribusjon, som står for effektiv og bærekraftig logistikk og distribusjon, til butikkene våre. Kolly, som forsyner HORECA-markedet, og flere industriselskaper som produserer matvarer, som gir oss full kontroll på både kvalitet og kostnad gjennom hele verdikjeden. Denne verdikjeden gjør oss unike, og vi kan tilby våre kunder ikke bare produkter, men også en garanti for kvalitet fra produsent til butikk.
REMA 1000 er mer enn bare en dagligvareaktør. Sammen med våre kjøpmenn og industrier, jobber vi mot felles mål: en enklere og mer bærekraftig hverdag for våre kunder, samtidig som vi driver innovasjon og bærekraftige løsninger på tvers av alle våre forretningsområder.
Vi er en organisasjon som opererer innen flere forretningsområder og industrier, og vår suksess er drevet av en sterk, desentralisert struktur. Vi er stolte av vårt franchise-konsept, som gir våre franchisetakere muligheten til å være en del av vår store familie, samtidig som de driver sine egne virksomheter på lokalt nivå.
Franchise-modellen er en viktig del av vår forretningsstrategi, og den gir oss muligheten til å vokse i hele Norge, med et sterkt samarbeid mellom REMA 1000 og våre franchisetakere. Sammen jobber vi mot felles mål: å gjøre hverdagen enklere og mer bærekraftig for våre kunder, samtidig som vi driver innovasjon og bærekraftige løsninger på tvers av alle våre forretningsområder.
Vår unike, egeneide verdikjede, setter oss i stand til å etterleve hele vår forretningsidé, på laveste pris, høyeste kvalitet, produsert og solgt på en ansvarlig måte. Blant våre døtre, finner vi REMA Distribusjon, som står for effektiv og bærekraftig logistikk og distribusjon, til butikkene våre. Kolly, som forsyner HORECA-markedet, og flere industriselskaper som produserer matvarer, som gir oss full kontroll på både kvalitet og kostnad gjennom hele verdikjeden. Denne verdikjeden gjør oss unike, og vi kan tilby våre kunder ikke bare produkter, men også en garanti for kvalitet fra produsent til butikk.
Det hele startet tilbake i 1948, da Ole og Margit Reitan åpnet butikken O. Reitan Kolonial i Nonnegata 22 i Trondheim. I dag er REITAN et holdingselskap som utøver aktivt eierskap gjennom selvstendige selskaper. Som eier bidrar de med å videreutvikle selskapene gjennom å være en pådriver i arbeidet med strategi, struktur, kultur og finansielle standarder. REITAN har virksomhet i syv land i Norden og Baltikum. Vi er strukturert med tre selskapsområder: Reitan Retail, Reitan Eiendom og Reitan Kapital. Og selvstendige selskaper: Britannia Hotel, Nye Hjorten Teater og Posten Moderne.
Reitan Retail er et verdidrevet handelsselskap med 43 500 sysselsatte og 3 800 utsalgssteder spredt utover syv land i Norden og Baltikum. Selskapet har virksomhet innen dagligvare, servicehandel og mobilitet i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Latvia, Estland og Litauen, gjennom en bred portefølje av merkevarer, som REMA 1000, Narvesen, Pressbyrån, Northland, 7-Eleven, R-kioski og Uno-X.
Det hele startet tilbake i 1948, da Ole og Margit Reitan åpnet butikken O. Reitan Kolonial i Nonnegata 22 i Trondheim. I dag er REITAN et holdingselskap som utøver aktivt eierskap gjennom selvstendige selskaper. Som eier bidrar de med å videreutvikle selskapene gjennom å være en pådriver i arbeidet med strategi, struktur, kultur og finansielle standarder. REITAN har virksomhet i syv land i Norden og Baltikum. Vi er strukturert med tre selskapsområder: Reitan Retail, Reitan Eiendom og Reitan Kapital. Og selvstendige selskaper: Britannia Hotel, Nye Hjorten Teater og Posten Moderne.
Reitan Retail er et verdidrevet handelsselskap med 43 500 sysselsatte og 3 800 utsalgssteder spredt utover syv land i Norden og Baltikum. Selskapet har virksomhet innen dagligvare, servicehandel og mobilitet i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Latvia, Estland og Litauen, gjennom en bred portefølje av merkevarer, som REMA 1000, Narvesen, Pressbyrån, Northland, 7-Eleven, R-kioski og Uno-X.
REMA 1000 Norge AS ble etablert i 1979,og består i dag av 11 regionskontorer, seks distribunaler, og et servicekontor i Oslo. REMA 1000 tilbyr kunder over hele landet et godt utvalg dagligvarer til laveste pris, av høy kvalitet, produsert og solgt på en ansvarlig måte. REMA 1000 bruker franchise som organisasjonsform. Det betyr at alle som driver en REMA 1000-butikk, er selvstendig næringsdrivende med egne ansatte.
REMA 1000 har fem distribunaler for mat plassert på Vinterbro, i Bergen, Stavanger, Trondheim og Narvik, i tillegg til en distribunal for import i Kristiansand. Distribunalens oppgave er å sørge for effektiv logistikk og vareflyt til alle REMA 1000s butikker.
Kolly ble etablert i 2021 for å tilby dagligvarer til det norske storhusholdningsmarkedet. Selskapet er heleid av REMA 1000 Norge, og leverer varer til blant annet kiosker, hoteller, restauranter og cateringbedrifter i hele Norge. Navnet Kolly spiller på ordet Kollega, og står for å være den gode kollegaen i midten.
REMA 1000 Norge AS ble etablert i 1979,og består i dag av 11 regionskontorer, seks distribunaler, og et servicekontor i Oslo. REMA 1000 tilbyr kunder over hele landet et godt utvalg dagligvarer til laveste pris, av høy kvalitet, produsert og solgt på en ansvarlig måte. REMA 1000 bruker franchise som organisasjonsform. Det betyr at alle som driver en REMA 1000-butikk, er selvstendig næringsdrivende med egne ansatte.
REMA 1000 har fem distribunaler for mat plassert på Vinterbro, i Bergen, Stavanger, Trondheim og Narvik, i tillegg til en distribunal for import i Kristiansand. Distribunalens oppgave er å sørge for effektiv logistikk og vareflyt til alle REMA 1000s butikker.
Kolly ble etablert i 2021 for å tilby dagligvarer til det norske storhusholdningsmarkedet. Selskapet er heleid av REMA 1000 Norge, og leverer varer til blant annet kiosker, hoteller, restauranter og cateringbedrifter i hele Norge. Navnet Kolly spiller på ordet Kollega, og står for å være den gode kollegaen i midten.