Sunnere matvaner
Inspirasjonskilde til sunne og gode valg
REMA 1000 er en pådriver for sunnere matvaner i Norge. Vi inspirerer kundene til å ta gode valg gjennom tydelig varemerking, informative kampanjer og et bredt utvalg av sunne, smaksrike produkter til lave priser.

Nøkkeltall
Frukt og grønt solgt gjennom priskutt i REMA-appen
0
mill. kg
Visninger av Lucas Punheiro Braathens frukt-hacks på TikTok
0
mill.
Frukt og grønt solgt gjennom priskutt i REMA-appen
0
mill. kg
Visninger av Lucas Punheiro Braathens frukt-hacks på TikTok
0
mill.
Sunnere markedsføring i REMA-appen
Gjennom REMA-appen, har vi i 2024 sendt ut over 555 millioner personlige priskutt, hvorav en betydelig andel har vært rettet mot sunnere varer.
Ca. 25 % av alt innhold i appen har hatt et sunnhetsfokus eller informasjon om frukt og grønt, inkludert ukentlige kampanjer som «ukens friske» med en frukt- og grøntvare til 14,90 kroner som står ved inngangen i butikken. Totalt har vi tilbudt 163 priskutt på frukt, grønt og salatbar nasjonalt og regionalt. Dette har bidratt til at vi har solgt over 44 millioner kg frukt og grønt gjennom priskutt, inkludert den faste kampanjen på 10 % gjennom REMA-appen.
Sunnere markedsføring i REMA-appen
Gjennom REMA-appen, har vi i 2024 sendt ut over 555 millioner personlige priskutt, hvorav en betydelig andel har vært rettet mot sunnere varer.
Ca. 25 % av alt innhold i appen har hatt et sunnhetsfokus eller informasjon om frukt og grønt, inkludert ukentlige kampanjer som «ukens friske» med en frukt- og grøntvare til 14,90 kroner som står ved inngangen i butikken. Totalt har vi tilbudt 163 priskutt på frukt, grønt og salatbar nasjonalt og regionalt. Dette har bidratt til at vi har solgt over 44 millioner kg frukt og grønt gjennom priskutt, inkludert den faste kampanjen på 10 % gjennom REMA-appen.
Poteter
0
kg
Gulrøtter
0
kg
Epler
0
kg
Bær
0
kg
Avokado
0
kg
Tomater
0
kg
Poteter
0
kg
Bær
0
kg
Gulrøtter
0
kg
Avokado
0
kg
Epler
0
kg
Tomater
0
kg
Digitale verktøy og inspirasjon i nye kanaler
I tillegg har vi utvidet vår satsing på inspirerende innhold gjennom flere kanaler:
I tillegg har vi utvidet vår satsing på inspirerende innhold gjennom flere kanaler:
Matlyst
Vårt inspirasjonsmagasin fortsetter å gi kundene sunnere og enkle oppskrifter, med ekstra fokus på plantebaserte retter og sesongens råvarer.
Always-on på frukt og grønt
I samarbeid med BaRe og The Oslo Company har vi etablert et løp hvor vi kontinuerlig jobber med innhold rettet mot å fremme kunnskap om frukt og grønt. Målet er å øke kvalitetsoppfatningen av frukt og grønt i REMA 1000, og vise kundene hvor enkelt det er å spise mer frukt, grønnsaker og bær i hverdagen. Innholdet publiseres på rema.no og i utvalgte digitale kanaler.
TikTok-lansering
I 2024 har vi lansert en TikTok-kanal dedikert til sunne matvalg, hvor vi deler raske og inspirerende oppskrifter, utfordringer og samarbeid med influensere eller ansatte for å engasjere en yngre målgruppe.
Matlyst
Vårt inspirasjonsmagasin fortsetter å gi kundene sunnere og enkle oppskrifter, med ekstra fokus på plantebaserte retter og sesongens råvarer.
Always-on på frukt og grønt
I samarbeid med BaRe og The Oslo Company har vi etablert et løp hvor vi kontinuerlig jobber med innhold rettet mot å fremme kunnskap om frukt og grønt. Målet er å øke kvalitetsoppfatningen av frukt og grønt i REMA 1000, og vise kundene hvor enkelt det er å spise mer frukt, grønnsaker og bær i hverdagen. Innholdet publiseres på rema.no og i utvalgte digitale kanaler.
TikTok-lansering
I 2024 har vi lansert en TikTok-kanal dedikert til sunne matvalg, hvor vi deler raske og inspirerende oppskrifter, utfordringer og samarbeid med influensere eller ansatte for å engasjere en yngre målgruppe.
Lucas Pinheiro Braathen-samarbeid
Vi bruker vårt samarbeid med Lucas Pinheiro Braathen til å fremme frukt og grønt, spesielt på TikTok og med en egen "Lucas' hacks"-landingsside på rema.no. Her inspirerer vi den yngre målgruppen til å ta sunnere valg gjennom enkle tips og triks som viser kutting og tips til servering eller digge sunnere oppskrifter. Her har vi nådd 16 millioner visninger og over 35.000 interaksjoner, som viser at vi engasjerer en ny og ung målgruppe med budskapet.
REMA Dugnad – en ny måte å støtte idrettslag på
I 2024 lanserte vi REMA Dugnad, et pilotprosjekt utviklet for å gi idrettslag en ny og sunn måte å skaffe inntekter på. I stedet for tradisjonelle dugnader som ofte innebærer salg av mer usunne produkter, kobler REMA Dugnad økonomisk støtte direkte til sunne matvalg. Foresatte, familie og støttespillere kan handle fersk frukt og grønt i alle REMA 1000-butikker med REMA-appen, hvor 10 % av kjøpesummen går direkte til idrettslagets dugnadskasse.
Lucas Pinheiro Braathen-samarbeid
Vi bruker vårt samarbeid med Lucas Pinheiro Braathen til å fremme frukt og grønt, spesielt på TikTok og med en egen "Lucas' hacks"-landingsside på rema.no. Her inspirerer vi den yngre målgruppen til å ta sunnere valg gjennom enkle tips og triks som viser kutting og tips til servering eller digge sunnere oppskrifter. Her har vi nådd 16 millioner visninger og over 35.000 interaksjoner, som viser at vi engasjerer en ny og ung målgruppe med budskapet.
REMA Dugnad – en ny måte å støtte idrettslag på
I 2024 lanserte vi REMA Dugnad, et pilotprosjekt utviklet for å gi idrettslag en ny og sunn måte å skaffe inntekter på. I stedet for tradisjonelle dugnader som ofte innebærer salg av mer usunne produkter, kobler REMA Dugnad økonomisk støtte direkte til sunne matvalg. Foresatte, familie og støttespillere kan handle fersk frukt og grønt i alle REMA 1000-butikker med REMA-appen, hvor 10 % av kjøpesummen går direkte til idrettslagets dugnadskasse.
“Hva er det til middag?” Vi har svaret!
Hos REMA 1000 har vi et stort utvalg middagsprodukter og hver uke finner du en middagsrett til familien under 200-lappen. Middagene er raske, enkle og billige – og passer perfekt for en familie på fire, to voksne og to barn.
Alle middagene har en porsjon med grønnsaker og er varierte oppskrifter som er enkelt å kjøpe med seg hjem. Ofte har de fullkornsprodukter og vi har hatt både laks, fiskeburgere, kyllingfilet og karbonadedeig som hovedproteinkilde. Vi ser på salget at kundene våre liker å bli inspirert til å velge både nye og velkjente middager til en lav pris.
“Hva er det til middag?” Vi har svaret!
Hos REMA 1000 har vi et stort utvalg middagsprodukter og hver uke finner du en middagsrett til familien under 200-lappen. Middagene er raske, enkle og billige – og passer perfekt for en familie på fire, to voksne og to barn.
Alle middagene har en porsjon med grønnsaker og er varierte oppskrifter som er enkelt å kjøpe med seg hjem. Ofte har de fullkornsprodukter og vi har hatt både laks, fiskeburgere, kyllingfilet og karbonadedeig som hovedproteinkilde. Vi ser på salget at kundene våre liker å bli inspirert til å velge både nye og velkjente middager til en lav pris.
Innovativ teknologi på alkoholfritt øl
Grans jobber kontinuerlig for å tilby produkter som tilpasses forbrukernes livsstil, og satsingen på alkoholfritt øl er et godt eksempel på dette.
Tidligere ble alkoholfritt øl brygget ved å stoppe gjæringen tidlig, men etter investeringen i Grans nye bryggeri i 2020 har de tatt i bruk avansert teknologi som fjerner alkohol uten å påvirke smaken. Dette gjør at REMA 1000 kan tilby fullverdig øl helt uten alkohol, noe vi vet mange kunder etterspør. For to år siden lanserte Grans en egen serie med alkoholfritt øl, og de fortsetter nå satsingen ved å videreutvikle denne, samtidig som de styrker sin Rygr Mungåt-serie. Slik sikrer vi at vårt sortiment møter ulike livsstilsbehov og gir kundene smakfulle alternativer uten kompromisser.
Innovativ teknologi på alkoholfritt øl
Grans jobber kontinuerlig for å tilby produkter som tilpasses forbrukernes livsstil, og satsingen på alkoholfritt øl er et godt eksempel på dette.
Tidligere ble alkoholfritt øl brygget ved å stoppe gjæringen tidlig, men etter investeringen i Grans nye bryggeri i 2020 har de tatt i bruk avansert teknologi som fjerner alkohol uten å påvirke smaken. Dette gjør at REMA 1000 kan tilby fullverdig øl helt uten alkohol, noe vi vet mange kunder etterspør. For to år siden lanserte Grans en egen serie med alkoholfritt øl, og de fortsetter nå satsingen ved å videreutvikle denne, samtidig som de styrker sin Rygr Mungåt-serie. Slik sikrer vi at vårt sortiment møter ulike livsstilsbehov og gir kundene smakfulle alternativer uten kompromisser.
Veien videre
Innen 2030 skal REMA 1000 være den foretrukne inspirasjonskilden for sunne og gode valg i norsk dagligvare. Vi skal fortsette å legge til rette for at kundene kan ta sunnere valg på en enkel og inspirerende måte. Vi vil jobbe videre med innovative kampanjer, produktutvikling og markedsføring, spesielt i vårt fordelsprogram, for å gjøre sunnere alternativer mer tilgjengelige og attraktive.
Veien videre
Innen 2030 skal REMA 1000 være den foretrukne inspirasjonskilden for sunne og gode valg i norsk dagligvare. Vi skal fortsette å legge til rette for at kundene kan ta sunnere valg på en enkel og inspirerende måte. Vi vil jobbe videre med innovative kampanjer, produktutvikling og markedsføring, spesielt i vårt fordelsprogram, for å gjøre sunnere alternativer mer tilgjengelige og attraktive.