Vår ledestjerne
Høy forretningsmoral
Vi tror på ærlighet, åpenhet og rettferdighet i alle våre relasjoner – enten det gjelder kunder, leverandører, ansatte eller samarbeidspartnere.

Nøkkeltall
Antall signerte rammeavtaler
0
Andel risikovurderinger av produksjonssteder i høy-risiko områder
0
%
Antall saker oppdaget gjennom aktomshetsvurderinger
0
Antall signerte rammeavtaler
0
Andel risikovurderinger av produksjonssteder i høy-risiko områder
0
%
Antall saker oppdaget gjennom aktomshetsvurderinger
0
Ansvarlig drift
Å drive ansvarlig handler ikke bare om hva vi oppnår, men også om hvordan vi kommer dit. I REMA 1000 er høy forretningsmoral en grunnleggende del av hvem vi er og hvordan vi driver vår virksomhet.
Forventningene til ansvarlig forretningsdrift er i stadig utvikling, og vi jobber kontinuerlig for å styrke våre rutiner, sikre etterlevelse av regelverk og bygge en kultur der etikk og integritet står i sentrum.
For å ivareta våre forpliktelser og ambisjoner, jobber vi kontinuerlig med å oppdatere styrende dokumenter. Dette gjelder revisjon av dagens styrende dokumenter og nye styrende dokumenter. Eksempler på dette er behovet for nye policyer etter at vi har oppdaget ny risiko gjennom aktsomhetsvurderinger. Det kommer også stadig flere lovverk og direktiver fra EU som vi skal forholde oss til.
De viktigste lovverkene innenfor ansvarlig handel er:
→ Åpenhetsloven
→ Lov om god handelskikk i dagligvarekjeden
Å drive ansvarlig handler ikke bare om hva vi oppnår, men også om hvordan vi kommer dit. I REMA 1000 er høy forretningsmoral en grunnleggende del av hvem vi er og hvordan vi driver vår virksomhet.
Forventningene til ansvarlig forretningsdrift er i stadig utvikling, og vi jobber kontinuerlig for å styrke våre rutiner, sikre etterlevelse av regelverk og bygge en kultur der etikk og integritet står i sentrum.
For å ivareta våre forpliktelser og ambisjoner, jobber vi kontinuerlig med å oppdatere styrende dokumenter. Dette gjelder revisjon av dagens styrende dokumenter og nye styrende dokumenter. Eksempler på dette er behovet for nye policyer etter at vi har oppdaget ny risiko gjennom aktsomhetsvurderinger. Det kommer også stadig flere lovverk og direktiver fra EU som vi skal forholde oss til.
De viktigste lovverkene innenfor ansvarlig handel er:
→ Åpenhetsloven
→ Lov om god handelskikk i dagligvarekjeden
Personvern
Å holde en høy forretningsmoral innebærer blant annet at alle kunder, ansatte og andre interessenter kan føle seg trygge på at vi verner om deres personopplysninger, og at disse behandles på en korrekt måte. Man skal føle seg trygg på at vi behandler opplysninger med respekt, og at denne informasjonen ikke misbrukes – verken av oss eller av andre.
I henhold til GDPR har vi rutiner for forvaltning, innsyn, sletting og dataportabilitet. Alle ansatte må gjennomføre e-læring i datahåndtering og personvern, og informasjon er tilgjengelig for kunder og andre interessenter på rema.no.
Personvern
Å holde en høy forretningsmoral innebærer blant annet at alle kunder, ansatte og andre interessenter kan føle seg trygge på at vi verner om deres personopplysninger, og at disse behandles på en korrekt måte. Man skal føle seg trygg på at vi behandler opplysninger med respekt, og at denne informasjonen ikke misbrukes – verken av oss eller av andre.
I henhold til GDPR har vi rutiner for forvaltning, innsyn, sletting og dataportabilitet. Alle ansatte må gjennomføre e-læring i datahåndtering og personvern, og informasjon er tilgjengelig for kunder og andre interessenter på rema.no.
Veien videre
For oss i REMA 1000 er høy forretningsmoral en ledestjerne for å drive etisk og å oppføre oss ordentlig. Vi skal opptre etterrettelig overfor kunder, leverandører og andre interessenter, samt være en etisk og ansvarlig virksomhet.
I fremtiden ønsker vi å kunne oppdage og lukke enhver form for misligheter i vår leverandørkjede. Det innebærer blant annet at sporbarhet og innsyn må forbedres i årene framover.
Veien videre
For oss i REMA 1000 er høy forretningsmoral en ledestjerne for å drive etisk og å oppføre oss ordentlig. Vi skal opptre etterrettelig overfor kunder, leverandører og andre interessenter, samt være en etisk og ansvarlig virksomhet.
I fremtiden ønsker vi å kunne oppdage og lukke enhver form for misligheter i vår leverandørkjede. Det innebærer blant annet at sporbarhet og innsyn må forbedres i årene framover.